close PF2017
Kontaktujte nás

Řídící vozy

Řada 954

954

Realizace : 2006 – 2007
Počet : cca 30ks
Výrobce : Pars nova a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Řídící vůz ř. 954 vznikl rekonstrukcí vozu Postw ve společnosti Pars nova.. Je určen pro provoz ve vratných soupravách s vozidly s mezivozovou komunikací NVL, tj. mv 842, 843 a 854 a přípojnými vozy 054.

Pro řídící vůz ř. 954 MSV elektronika dodala :

  • řídící jednotky vstupních dveří SOD98sod98
  • řídící jednotky vnitřních a přechodových dveří SPD10Kspd10k
  • řídící jednotky plošin pro invalidy SOP02Rsop02_r
  • komponenty buňky WC – modul řízení WC a vodního hospodářství  BVH01BVH01, stavoznaky BSV05bsv05 a BSV06bsv06, signalizační panel WC TIP01tip01

Řada 961

961

Realizace : 2011 – 2013
Počet : 34ks
Výrobce : Pars nova a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Řídící vůz ř. 961 Bfhpvee je určen pro dálkové řízení neobsazených lokomotiv vratných souprav ve standardu WTB. Je provozován s modernizovanými lokomotivami ř. 163 a 362.

Pro řídící vozy ř. 961 MSV elektronika dodala tyto komponenty:

  • moduly nadřazeného řízení CRV_AVV, který ve spolupráci s řídícím počítačem vozidla realizuje součinnost brzd a umožňuje jízdu v režimech s automatickou regulací rychlosti a automatickým vedením vlaku
  • klávesnice strojvedoucího a snímače magnetických informačních bodů
  • komponenty optického a akustického informačního systému cestujících
  • řízení vstupních dveřířízení WC a vodního hospodářství
  • návěstní světla LED
  • elektronický protismyk ASS06

Řídící vůz 943

943

Realizace : 2008 – 2011
Počet : 11ks
Výrobce : České dráhy a.s., DKV Liberec a.s., DPOV a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Řídící vůzy ř. 943 jsou určeny k provozování v soupravách s motorovými vozy ř. 843 a přípojnými vozy 043. Byly vyrobeny ve Vagonce Studénka v letech 1995-97.

Pro zvýšení komfortu cestujících byla tato vozidla vybavena informačním systémem, který v maximální míře využil stávající elektronické systémy a kabeláž vozidla.

Informační systém se skládá z vnějších informačních tabulí TISE01TISE01/B na obou stranách vozu, vnitřních tabulí TIS02tis02 s reproduktory v oddílech pro cestující a řídící jednotky s digitálním hlásičem BIS01BIS01 do vlakového rozhlasu. Napájecí napětí 24 V pro komponenty ISC je ze sítě  48V vytvářeno zdroji ZDC482405ZDC482405.

Funkce řízení informačního systému byla implementována do diagnostického počítače DPV řídícího vozu, u kterého bylo výměnou procesorové karty dosaženo požadovaného zvýšení výpočetního výkonu a rozsahu paměťového prostoru pro potřeby nových funkcí. Jejich hardware byl rozšířen o digitální hlásiče, které jsou využity pro akustická hlášení stanic prostřednictvím vlakového rozhlasu.

Pro obsluhu informačního systému slouží displeje na stanovištích strojvedoucích. Vzhledem k tomu, že u stávajících displejů již bylo dosaženo hranice životnosti, byly nahrazeny barevnými grafickými displeji s úhlopříčkou 8,4“ typu ZJS01zjs01.

Mezivozová komunikace je realizována tzv. národní vlakovou linkou NVL ČD. Komunikační protokol byl doplněn o přenos dat informačního systému.