close PF2017
Kontaktujte nás

Motorové vozy a motorové jednotky

Dm12

dm_12

Realizace : 2004 – 2006
Počet : 16ks
Výrobce : Škoda Vagonka a.s.
Provozovatel : Finské dráhy

Motorový vůz Dm12 je čtyřnápravový motorový vůz pro Finské dráhy. Pohon je zajišťován dvěma dieselovými motory MAN s hydrodynamickými převodovkami Voith. Při jeho konstrukci byl respektován požadavek zákazníka na zabezpečení spolehlivého dojetí vozidla s dodržením jízdní doby v náročných klimatických podmínkách.

Vedle řídícího systému dodala MSV elektronika řadu dalších elektronických komponent:

  • řídící jednotky ovládání dveří SOD02SOD02
  • řídící jednotky ovládání plošin pro invalidy SOP02Rsop02_r
  • elektronické spínače BES01 a bloky regulace osvětlení BRN01
  • blok řízení vodního hospodářtví BVH01BVH01
  • koncové světlo typu BKS01
  • elektrické rozvaděče vozidel

Motorový vůz řady 842

842

Realizace : 2010 – 2013
Počet : 37ks
Výrobce : Pars nova a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Čtyřnápravové motorové vozy ř. 842 se dvěma trakčními agregáty hydromechanickým přenosem výkonu byly vyrobeny v r. 1993-1994. Při rozsáhlé modernizaci byly dosazeny nové dieselové motory Tedom a převodovky ZF s retardérem.

MSV elektronika zpracovala projekt elektro modernizace vozu a jeho řídícího a informačního systému, přičemž vycházela ze zkušeností s vozů Dm12.
Řídící systém s jednotkami decentralizovaného řízení umožňuje jízdu v režimu automatické regulace rychlosti i automatického vedení vlaku s lokalizací polohy pomocí magnetických informačních bodů na trati a GPS. Násobné řízení je ve standardu NVL. Pro zobrazování údajů z tachografu jsou využity displeje strojvůdce.

Informační systém cestujících se skládá z optické a akustické části. Vůz je vybaven vnějšími tabulemi na stranách vozidla, vnitřními tabulemi, vlakovým rozhlasem a prostředky komunikace cestujícího se strojvůdcem.

 Pro modernizované vozy MSV elektronika dodala tyto řídící a ovládací systémy:

  • vozidlový počítač CRV RTR DPV 842crv_rtr_dpv_842, displeje strojvůdce 8,4“ ZJS01zjs01, klávesnice strojvůdce ARR/AVV typu BKL03bkl03, snímače informačních bodů MSIBmsib_24_200
  • skříň MODURAIL_ISC_842 s řídící jednotkou informačního systému se zesilovači, vnější tabule TISE101tise101, vnitřní tabule TIS04TIS04, interkomy TVC01, TVC02tvc01, modul měření hluku BMH02bmh02, modul regulace hlasitosti BRH01brh01
  • moduly ovládání dveří po průběžném vedení CAN UIC 01can_uic01, moduly řízení topení SOT01sot01, modul distribuovaného řízení CAN MINI I/Ocan_mini_i_o, moduly oddělení komunikace CAN MCC01MCC01
  • osazené panely pultů strojvůdce PULT 842pult_842
  • rozvaděče HR 842rozv_842RTO 842rozvaděč_rto_842
  • řídící jednotky protismyku ASS06.1ass06_1, návěstní světla LED typu BKS02Nbks02

Řada 843

843

Realizace : 2008 – 2011
Počet : 31ks
Výrobce : České dráhy a.s., DKV Liberec a.s., DPOV a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Vozidla řady x43 – motorové vozy 843, přípojné vozy 043 a řídící vozy 943 – byla vyrobena ve Vagonce Studénka v letech 1995-97.

Pro zvýšení komfortu cestujících byla tato vozidla vybavena informačním systémem, který v maximální míře využil stávající elektronické systémy a kabeláž vozidla.

Informační systém se skládá z vnějších informačních tabulí TISE01TISE01/B na obou stranách vozu, vnitřních tabulí TIS02tis02 s reproduktory v oddílech pro cestující a řídící jednotky s digitálním hlásičem BIS01BIS01 do vlakového rozhlasu. Napájecí napětí 24 V pro komponenty ISC je ze sítě  48V vytvářeno zdroji ZDC482405ZDC482405.

Funkce řízení informačního systému byla implementována do diagnostického počítače DPV motorového vozu, u kterého bylo výměnou procesorové karty dosaženo požadovaného zvýšení výpočetního výkonu a rozsahu paměťového prostoru pro potřeby nových funkcí. Jejich hardware byl rozšířen o digitální hlásiče, které jsou využity pro akustická hlášení stanic prostřednictvím vlakového rozhlasu.

Pro obsluhu informačního systému slouží displeje na stanovištích strojvedoucích. Vzhledem k tomu, že u stávajících displejů již bylo dosaženo hranice životnosti, byly nahrazeny barevnými grafickými displeji s úhlopříčkou 8,4“ typu ZJS01zjs01.

Mezivozová komunikace je realizována tzv. národní vlakovou linkou NVL ČD. Komunikační protokol byl doplněn o přenos dat informačního systému.
MSV elektronika pro motorové vozy ř. 843 vyrábí náhradní díly pro elektronické systémy a provádí jejich opravy.

Motorové jednotky 814-914 Regionova, 814-014-814 RegioNova Trio

regionova

Realizace : 2006 – 2012
Počet : 211+26ks
Výrobce : Pars nova a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

Pro motorové vozy Regionova dodává MSV elektronika :

  • řídící jednotky ovládání dveří SOD98sod98 resp. SOD05 a CAN_MINI_IN, a dále pomocné moduly, JKP01, BTL02, BTL04
  • řízení WC a vodního hospodářství BVH01BVH01, stavoznaky BSV05bsv05 a BSV06bsv06, signalizační panel WC TIP01tip01
  • řídící jednotku elektronického protismyku ASS06.1ass06_1 (jen třívozové jednotky)

Motorový vůz 810

810

Realizace : 2012-
Počet : 5+6ks
Výrobce : DPOV a.s.
Provozovatel : České dráhy a.s.

V r. 2012 byla na 5 motorových vozech realizována výměna dieselových motorů, úprava systému vytápění a další drobné úpravy. MSV elektronika realizovala nové ovládání motoru, tzv. elektronické plynové lanko pomocí kontroléru z páky mv842, převodníku RMB01/A, modulu řízení krokového motoru  RKM10RKM10 a stavěče paliva SKM_SM31_P.

V r. 2013 byly modernizovány další vozy. Rozsah modernizace je obdobný, je pouze použit kontroler jiného typu a subsystém WC a vodního hospodářství je řízen modulem BVH10bvh10.

Motorové jednotky 813-913

813

Realizace : 2006 – 2010
Počet : 44ks
Výrobce : Železniční opravny a strojírny Zvolen a.s.
Provozovatel : ŽSSK a.s.

Motorová jednotka řady 813-913 znikla přestavbou motorového vozu ř. 810 a přípojného vozu 010. Vozy jsou trvale spojeny.

MSV elektronika se na modernizaci podílela dodávkou modulů řízení vstupních dveří DCS04DCS04, jednotkou řízení protismyku ASS06.1ass06_1a návěstními světly led typu BKS02Nbks02 .

Motorové jednotky 813-913 Viamont

813_Viamont

Realizace : 2012 – 2013
Počet : 3ks
Výrobce : Železniční opravny a strojírny Zvolen a.s.
Provozovatel : GW Train Regio a.s.

Jednotky 813-913 pro regionálního dopravce GW Train Regio mají nízkopodlažní řídící vůz. Řešení motorového vozu je obdobného provedení jako pro ŽSSK.

Moduly ovládání dveří jsou nahrazeny moduly DCS04DCS04, umožňující synchronní pohyb obou křídel, WC je řešeno uzavřenou buňkou, pro kterou MSV elektronika dodala řídící jednotku BVH02BVH02, stavoznaky BSV08bsv08 a signalizaci WC typu TIP01tip01.